Tuesday, July 5, 2011

Kes Ragut Tak Pernah Habis Kan?

Assalamualaikum!

First sekali nak ucap terimas bebanyak kepada korang yang sudi gegar dan juga follow blog saya dari segmen Gegar Blog Julai by Bosh Ben. Sorry juga sebab saya tak menggegar anda balik dan saya pon tak menggegar mana-mana blog. Hehehe.

Keadan saya tak mengizinkan.

.juga Nyawa Selamat.

Ok, nak kembali kepada sebab asal entri ni. Korang pernah alami ragut? Tengok orang diragut dengan mata kepala sendiri? Saya memang tak pernah. Adeh. Mesti trauma gila kan. 

Semalam saya sampai rumah lepas kerja jam 9 malam kot. Lambat gila sebab driver bas yang biasa saya naik tu rupanya kena ragut. Jadi, dah takda bas nak naik, tapi still tunggu sampai jam 6 lebih dan akhirnya ayah saya pon jemput saya.

Terukkan. Driver bas yang didalam bas dia sendiri pon kena ragut. Dalam bas tu weh. Ceritanya macam ni, ada penumpang nak turun bas, dah tekan loceng lah kan, lepas tu, masa dia sampai pintu terus diorang rembat beg driver kat atas dashboard. 

Itu yang dicerita driver bas masa saya balik naik bas dia tadi. Yela, saya tanyalah dia, kenapa semalam takda bas. Dia pon bercerita lah.

Haa, ni yang merisaukan, dalam keadan apa pon, musibah akan datang. Kita kena berhati-hati sepanjang masa wokey. Korang mungkin rasa selamat pada ketika korang rasa selamat padahal ada mata-mata yang sedang aim korang. Takutnya weh! Sogham dibuek ea.

Mungkin sesetengah orang tak kisah kalau duit dicuri aka kena ragut, tapi ragut bukan je sebabkan kita hilang purse, hp, kekadang, nyawa pon boleh hilang. Itulah kesan daripada pencuri or peragut yang telah dirasuk nafsu or syaitan. 

Dahsyat, dahsyat. Apa-apa pon, sama sama kita jaga diri wokey? 

Terimakasih sudi baca! (:

7 comments:

  1. btol3.... skarang bukan jer beg tgn... malah beg laptop jua... so xde maknanya lah kalau ckp pompuan saja berhati2... malah laki2 pon jugak... ermmm

    ReplyDelete
  2. ragut x pernah berhenti.. jd kita la yg kena sentiasa berwaspada an.. :)

    ReplyDelete
  3. die xde duit kowt..or mybe nk kne penyepak superman..hehehe

    ReplyDelete
  4. @Ku Azhar

    dah tu takreti cari duit dgn cara halal? Haiz. :)

    ReplyDelete
  5. 2009 prnah kena ragut.. balik kelas, dgn motor.. hgga skrg g kls ngn kreta. fobia naik motor xde sgt..tp fobia nk lalu kt jln kna ragut tu..

    ReplyDelete
  6. @ashafanie

    Takutnya.Huhu....Hati2 selalu.... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers