Monday, June 13, 2011

Aku Geram Betullah Dengan Orang Terengganu!!

Assalamualaikum...

Wassup, wassup... *ala2 Mila*


Kalau baca tajuk dah tahu entri ni akan ade sangkut paut maut dengan Terengganu. Ya! Saya nak cari gaduh dengan orang Terengganu! Apsal? Takboleh? Tak kira, nak cari pasal masal juga!




.Muka takboleyblah Zizan dalam MV 'Selamat Tinggal'.




Wakakaka. 


Tipu Je. Saje bikin panas orang Ganu.Actually saya nak cakap yang Saya Suka Dialek Terengganu...Tiap kali dengar orang ganu cakak, mesti rasa Alolo, cute miut nye! Haa, orang ganu, perasan cute le tew. Ececeh.. Cute=geram ok?


1st orang Ganu yang saya kenal masa saya bekerja after SPM, a guy that captured my heart dengan kecomelan beliau cakap 'luar' dengan dialek Ganu yang sangat pekat. *terpikat dengan kecomelan cakak ganu jah*.. Dia panggil manager dia 'Ring' instead of 'Rin'... Nak guling2 dengar.. Comel bangat!

Saya ada beberapa ketul kawan Ganu, tapi malangya, mereka tidak pernah cakak Ganu dengan saya malahan bila dia jumpa kawan yang kelantan, diorang prefer cakap kelantan. Cess, susah tol nak dengar cakak Ganu.


Dan sekarang, disebabkan Zizan bestfren si Johan wujud dalam industri seni tanah air ni *ayat taboleyblah*, saya bertambah suka cinta minat dengan dialek Ganu. 


Saya juga takpenah pergi Terengganu. Rasa2 macam nak pergi Terengganu pastu duduk tepi jalan dengar orang cakak Ganu. Wah, wah, wah.. cita2 sangat 'tinggi'. Jadi saya sedang menunggu someone yang baikhati lagi indah budipekerti serta perumah, eh, eh, pemurah akan sponsor saya. Jangan risau, saya akan behave. Muhahahahahha. 


Antara seciput  dialek Ganu yang cute yang saya tahu adalah cakak, kelako, peteh(yeah, peteh ganu peteh), dan, em, dan, eh, itu jela yang saya tahu. Tengok tu, betapa kudusnye saya *eh, betulke ayat saya ni*... Tolonglah ajar saya. Cari kat internet pon tak apa2 pong........................ -Kecewa- 

Jadi kesimpulan disini, carikan saya jodoh orang Terengganu. Erk?




Terimakasih sudi baca! (:

4 comments:

  1. hehhe..comel je suke dialek terengganu...

    ReplyDelete
  2. tingat my ex ganu...
    muke pong ala2 zizang...

    ReplyDelete
  3. Hahahah... melampau cita-cita 'tinggi' awk tu. Dgr je ceramah Ustaz Azhar Idrus kat YouTube. Sereme pekataang yer cakak Ganu.

    ReplyDelete
  4. Orang lelaki terengganu tak suka makan kat kedai, jadi sapa yg nak ambik lelaki terengganu jadi suami kena pandai memasak. My x org terengganu, huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers