Wednesday, June 22, 2011

Lawak Utara: Orang Utara Gaduh Dengan Orang Terengganu!

Assalamualaikum!



Ada dua orang sahabat. Abu dan Stopa *nama asal adalah mustapha*. Abu orang Utara manakala Stopa orang Terengganu. Diorang ni roomate dan diorang guna katil double decker.

Kisahnya, si Abu ni suka baca komik maka selalu lah dia beli komik or majalah. Si budak Ganu ni pulop, tak reti2 nak beli sendiri tapi asyik dok pinjam Abu punya je. Kekadang Abu belum baca Stopa dah kebas dulu.

One day Abu beli majalah ujang. Baru dia nak ambil mood nak mula baca ujang tu, baru mukasurat pertama ni, tetiba si Stopa ni bersuara,

Stopa : Abu, nok ujang.

Abu : Nanti lah jap, aku baru nak baca. *menjawab dengan sopan santun (sabar-sabar)*

Stopa : Abuuuu, nok ujang tuuuu.....

Abu : Nanti lah dulu, bagilah aku baca dulu. nanti dah habis aku bagilah ko!

Stopa : Abu! Nok ujang!

Abu : Hang ni dah melampau! Kalau nak beli sendiri la. Apa hang ingat aku beli ujang ni dengan duit bapa hang ka?*bercakap dengan nada tinggi setinggi gunung everest*

Stopa : Laaaa, aku kata tu, haghi nok ujang tu, mung basuh kaing, kekgi basoh pulop. *menjawab dengan kecut*

Drum!!!!!!!!!!! Hujang terus turun dengan lebatnya. Basah habis baju si Abu.

Moral: Ujang bukanlah ujang yang ditag | Jangan burok sangke dengan orang laing tau! No, no, no


.ni la ujang. Hehe.



Source: hotmedia2u


Terimakasih sudi baca! (:

2 comments:

  1. dok dang nak amek kaing.. hahaha.. hahaha..:)
    btul ke tak nih.. layan jela..

    BLOG CERITERA KISAH

    ReplyDelete
  2. @farahin nasir

    Betul-betul.. Dokdang=Taksempat... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...