Saturday, June 25, 2011

Lawak: Keajaiban Pak Pandir!

Assalamualaikum!



Pak Pandir dan Wartawan


Satu hari kecoh Pak Pandir panggil wartawan datang kerumah dia.Bila wartawan2 sampai mereka pun bertanya ada apa yang menarik ni pandir. Pak Pandir pun kata..tenguk ni..aku tanam pokok rambutan tapi tumbuh pokok ubi kayu.

Wartawan : Waaa pelik ni Pak Pandir. Cuba cerita kat kami. *Mata dah berkaca2 berkobar2 nak dengar keajaiban*
Pak Pandir : 5 bulan dulu aku ada tanam pokok rambutan kat sini. Aku ingat lagi sebab aku ada tandakanya kat sini.
Wartawan : Dengan apa Pak Pandir tandakan?
Pak Pandir : Dengan batang ubi kayu, jawab Pak Pandir.
Wartawan : ... ... ... ... ... ... ... ... ... ....


Pak Pandir dan Ikan Keli

Pada suatu hari Pak Pandir membeli beberapa ekor ikan keli di pasar borong di pekan.apabila pulang kerumah dia menyuruh Mak Andih menyiang ikan tersebut. Ketika sedang menyiang.

Mak Andih: Oi bapaknya! Macam mana nak siang ikan ni? hidup lagi ni.
Pak Pandir: Apa yang susahnya tu mak andih?
Mak Andih: Nak ketuk kepala ikan sadis la pulak.
Pak Pandir: Tu pun nak dikecohkan. Maknya rendam saja ikan tu dalam air, Kasi lemas ikan tu.sekejap lagi mampos la tu.
Mak Andih$%^&(#.....


Source: Belog Lawak

Terimakasih sudi baca! (:

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...