Sunday, March 27, 2011

Kesukaan Saya!


Assalamualaikum
Hai. Korang ada hobby tak? Hobby atau benda yang paling suka buat dari dulu sampai sekarang?
Mesti ada kan?
Saya lah, dari kecil saya suka melukis. Bukan melukis pemandangan. Tak pandai lah, saya tak sekreatif mak saya. Saya suka lukis orang. Muka je pon suka. Memang lah tak lawa, tapi tetap suka.
Saya juga dari dulu suka explore computer. First2 ada computer kat rumah, tahun 2003 gitu kot, saya lah yang paling suka explore computer tu.

Bila ada problem je, semua orang tunding jari kat saya. Yela, mana tak nya, saya yang paling kerap duduk depan computer tu.

Saya tak tahu lah betul ke saya yang merosakkan computer tu atau computer tu dah memang banyak masalah. Haha. Hape2 je lah..

Untuk Projek Tahun Akhir (FYP), kami tidak dibenarkan menggunakan peta Google Earth. Jadi demi memenuhi kehendak penyelaras FYP, saya telah mengexplore software apa yang patut saya guna. Yela, my FYP menggunkan peta yang banyak. Perlu peta utk tunjukkan taburan burung2 laut.
Jadi, saya telah menjumpai software ArcGIS Explorer. 
Ah-ha. 
Bukan ArcGIS yang biasa ni, bukan yang lukis2 tu. Lain. Bukan yang budak2 BIOPEM belajar tu. Diorang pon tak tahu guna software ni. At first saya ada minta  Kak Mas untuk ajar software apa yang dia guna dulu. Dia cakap guna software SURFER. Dah try, tapi agak complicated. 

Peta yang telah dibuat bukan kosong tau, ada grid lagi. Grid tu saya buat sendiri tau. Seronok gila bila present (time progress dulu) hasil usaha sendiri. Ada lah juga 2 orang minta tolong buatkan peta gunaArcGIS tu, dah tolong pon, Ilmu Allah perlu dishare kan? Hehe..

Ok2, dah lari tajuk. Continue kepada tajuk asal entri ni.

Ha, semalam saya emosi sikit. Ada bengang dengan someone. Jadi untuk me-release-kan stress, saya telah melukis menggunakan software yang dari dulu lagi ada kat computer,software zaman purbakala, -PAINT-

Ya, saya memang suka melukis kat  PAINT, adik2 saya pon suka. Memang kegemaran diorang. Instead of lukis atas kertas lukisan, diorang lagi suka melukis kat PAINT. Entah ape2 ntah diorang tu.. Maju sangat lah tu konon.. haha.. maju-maju.. adik2 saya tu..

Ok, inilah hasil titik keringat saya melukis dengan menggunakan PAINT.. penat tau.. jangan kutuk. Kalau siapa kutuk kena bako. Haha...




-Sila kutuk kalau berani.LoL-



-Saya memerluka seseorang yang boleh buat saya senyum macam ni sekarang. *lesung pipit itu adalah benar.hehe*-



6 comments:

  1. <3 dah senyum ke?? Shai~ tolong saya buat map boleh tak? boleh tak? *sambil buat muka comel*

    ReplyDelete
  2. Cantik! :)

    lukis la aku plak.. he he

    ReplyDelete
  3. @Olivia
    Haha.. boleh je tolong..

    @Da
    nak lukis ko? jap, bia ambe pk dulu...=P

    ReplyDelete
  4. i dah tak privatekan blog dah!

    ReplyDelete
  5. cantik lukisn bertdung tu!!
    sgt berbakat =D

    ReplyDelete
  6. @Nasuha
    haha.. tiada kerja mmg macam tu.. btw, thanks

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers