Sunday, October 31, 2010

SuDah JaTuh diTimPa TanGga


AL-KISAHNYA

Tak kira, nak pegi pasar KK ari ni gak.. xde makann dah dlm peti ais,nak makan pe?batu? pasir? *ke nak curi ikan kat Hatcheri?wink*wink*

Time tu jam 3 ag dah hujan, tp berdegil, nak gak g KK, pastu hujan pon benti jam 5.. de la 2,3 titik....
pastu, dah lambatnye pasal, sbb dok kusyuk on9, xperasan dah 5.30pm. pe ag, pecut la laju2 kan, laju, laju, laju.*xtau bpe laju sbb meter moto rosak*

pastu pas nek bonggol yg depan bustop canselori tu*otw g kg AB*, ttbe moto bunyi len mcm.. n perlahan, perlahan dan maken perlahan.. eh, apsal ni, gua dah la lambat ni, check2, pergh! rantai putuih.. naseb k.mas*beliau* limpas time tu, die tolong la. petue beliau::::klo pandai berbasikal, pandai baiki rantai besikal, sure pandai baiki rantai moto gak:: die tolong la die macho nye, haa, da ok.. ngam!

Pe ag, ble dah ok, disebbkn makin lmbt, pecut lagi..VROOOOOOOOOOOOOM!
smpai dekat sebelum bonggol depan masjid, kejadian di atas berulang kembali.cit! wosak ag. beiki la ag.ok, dah baik.pastu kwn aku yg aku nk jempot kt kg AB tu bwa moto.. pergh, wosak ag..rupe2nye de prob kat rantai die.baik! skrg dah jam 6, hampir gelap,buka ke pasar ag ni? xpe, kakLusia ckp, buka ag.
last2 mbe aku yg sorang ni g la pjm moto geng die.*moto tu akan dibeiki kendian*

pastu, ble smpai je KK,pergh, HUJAN MENCURAH2 KE LADANG GANDUM!
Adeh, naseb aku bwa pyung, geng aku ni xbwa payung, xpela, selaku org yg xmo membeli pe2, anda duduk jela diam2 kt c2 ye..

Sonok tol membeli, murah2 tau sayur2, seafood2, ikan2 kat sabah ni*ayam n daging mahal gilleeerrr*Beli la mcm2 sayur,ikan, fishcake,fishball..
terkial2 aku pgg brg, mne ikan lagi, mne sawi lagi, mne kobis lagi, mne carrot lagi, mne fishcake &fishball lg, mne lada lagi, mne PAYUNG lagi... 

SIAP! jom balek.bile ckp jom balek je, HUJAN MENCURAH2 KE LADANG GANDUM lagi..td dah mcm xlebat..xpe2 jum kite lepak2 jam, order nasi goreng atau bakso*juga murah klo kat pasar ni*
lepak2 smpai kekenyangan, hujan pon reda la ckit, ckit je..

k, jom gerak.. dlm prtengahan jln, lebat lg, pergh, jalan jela, basah2 pon, smpai gak uma.bak kate geng aku sekolah rendah dulu, hujan xmati pon, tempuh jela.haha..

Sampai je kat bilik, simpan sume brg kat peti ais... eh, nape mcm sikit je brg aku ni. sawi ade, ikan ade, ayam ade, kunyi, lada,halia ade.. eh, mne kobis?mne carrot?mne fishcake n fishball?
HUWARGH!!!!!
dah la fishcake n fishball tu aku beli manyak!!! asalnye beli yg ckit, ttbe rase yg manyak tu lagi murah, beli la, smpai total nye rm9 la.byk kn?kn?kn?
Carrot & kobis tu lagi cdey, aku punye la terliur tgk kakJoan masak sup ade carrot, aku pon beli la, rm 2 3batang.. pergh..cdey2

Ni gare2 tgn yg penuh, dah byr duit, tp lupe amek brgnye,,,,,

Em, rugi besar.adakah saya TAMAK?mungkin... org tamak selalu rugi.. tula, sape suh beli manyak2, kan dah rugi.. sob3...

p/s: de 2org coursemates aku ckp xelok mkn fishcake n fishball, artificial food, nti maken gemok, itu lah hikmah disebalik peninggalan fishcake2 & fishball2 ku di pasar tu..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers