Sunday, February 17, 2013

Lawak : Si Isteri Lewat Sebulan!

Assalamualaikum!

Kisah mengenai si isteri yang lewat sebulan dan diketahui oleh semua pekerja TNB,




Sepasang pengantin yang baru berkahwin 4 bulan. Pada suatu malam si isteri memeluk leher suami dengan nada manja seraya berkata :

Isteri : Ayang, period i dah lewat sebulan, tapi i tak boleh nak pastikan lagi sebab kita kena gi check kat doktor.

Si suami yang teramat gembira tu pun berpakat dengan isterinya untuk tidak memberitahu sesiapa pun tentang perkhabaran gembira ini sehingga ianya benar-benar pasti.

Pada suatu hari, pasangan ini di datangi oleh pegawai dari TNB kerana terdapat tunggakkan dalam pembayaran bill elektrik rumah mereka.

Pegawai TNB : Ini rumah En. Mahpus ker

Isteri : Iya, saya ni isterinya. Ada apa encik?

Pegawai TNB : Puan, ni dah sebulan lewat, saya dah tak boleh tunggu ni, nanti boss saya marah.

Isteri : APA??? Macam mana pulak encik tahu yg saya ni sebulan lewat???!!! *nada terkejut*

Pegawai TNB : Ala puan, ni kan zaman IT, semua tu ada dalam komputer dan kita boleh check Online. *dengan muka selamba*

Isteri : APAAA????Saya lewat sebulan pun awak semua boleh tahuuu???!*bertambah terkejut*

Pegawai TNB : *cuba mententeramkan keadaan*Relek puan, puan ni baru lewat sebulan, ada yg lagi teruk, lewat 5-6 bulan.

Isteri : Nanti saya bincang dengan suami saya.. *masih dalam keadaan terkejut beruk*


Keesokkan harinya, selepas si Mahphus ini di beritahu oleh isterinya, dia pun naik berang dan terus ambil cuti dan pergi ke TNB yang berdekatan.

Dengan tanpa menghiraukan pegawai-pegawai TNB yang ramai di situ, dia pun memekik

Mahphus : Apa korang ni, isteri saya sebulan lewat pun nak heboh2 ke dalam internet. Awak ni semua yg berkeluarga tak pernah lewat sebulan kerrrr????!! Bisness apa korang buat niii?? Nak kena saman kerr???!!

Lalu pegawai yg datang kerumah si Mahphus ni berdiri dan mententeramkan keadaan.
Pegawai TNB : Sabar encik, sabar encik. apa susah, kalau cik nak settlekan perkara ni, bayar je.

Kata-kata pegawai TNB tersebut membuatkan Mahphus bertamabah berang!

Mahphus : Apa nak bayar korang? Blah lahh.

Pegawai TNB : Kalau macam tu, Kita terpaksa potong encik punya......... *belum sempat menghabiskan ayat, Mahphus memotong*

Mahpus : Apa??? potong??? Habih tu isteri saya di rumah nak pakai apaaaaaa???

Pegawai TNB : Nampak gayanye, isteri encik kena pakai Lilin sahaja lah...


Dafuq? LoL!

untuk bacaan dewasa sahaja. rasanya  bawah umur tak faham kot. LoL!

>>sumber<<

Terimakasih sudi baca! (:

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers