Tuesday, March 9, 2010

~AYAH dan IBU~




Mak, ayah.. saya pasti semua orang ade mak dan ayah masing, cume yg membezakan kita sama ada masih adakah mereka dimuka bumi ini..

ALHAMDULILLAH
mak dan ayah saya masih ada.. saya bersyukur setiap hari sebab Allah swt masih memanjangkan umur kedua ibubapa saya.. Setiap kali selepas solat, saya sentiasa berdoa..

>>Panjangkanlah umur kedua ibubapa saya
>>Ampunkanlah dosa kedua ibubapa saya
>>Kasihini lah mereka spt mana mereka mengasihini saya dari kecil hingga sekarang
>>Tabahkan lah hati mereka dalam mengharungi liku-liku hidup
>>Berkatilah hidup mereka, sihat kanlah mereka, jauhkanlah mereka dari bala bencana...

Tiap kali saya berdoa begini, saya pasti akan menangis.. takutnye klo satu hari nanti mereka sudah tiada lagi... Tidak, xtau mcmane nak teruskan hidup.. Nauzubillah.. sekarang saya masih belajar dan belum bekerja, saya takut xdapat berbakti pada mereka.. saya belajar di Sabah, jauh dari rumah, tiada apa yang mampu saya buat melainkan tiap2 hari berdoa untuk mereka..

Rassulullah SAW pernah bersabda :

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira masih hidup @ telah tiada )"--nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu...


Bila2 masa kita boleh angkat tangan dan berdoa untuk kedua orang tua kita, waktu bangun pagi, dipejabat, waktu makan siang, pagi, petang, siang atau malam, dimana saja.


Pernah sekali mak dan ayah sy menangis disebabkan akak saya.. Saya tak boleh cakap apa2 pasal perkara ni.. entahla.. saya tak boleh nak salahkan akak saya 100%. Dari apa yang akak saya buat, saya akan mengambil ikhtibar dan pengajaran..

Saya Sayang Mak n Ayah Saya.. Saya Sayang Family Saya~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers